مهدی حاجی حسنی

مهدی حاجی حسنی

مهدی حاجی حسنی
مهدی حاجی حسنی

مهدی حاجی حسنی

مهدی حاجی حسنی

نیروگاه خورشیدی در 20 دانشگاه نصب می شود

نیروگاه خورشیدی در 20 دانشگاه نصب می شود


با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در 20 دانشگاه کشور نیروگاه های خورشیدی فتو ولتائیک با توان 20 کیلو وات نصب می شود.

یوسف آرمودلی، با اشاره به حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه فناوری های مربوط به انرژی های نو، افزود: این حمایتها موجب شد تا گامهای موثری در زمینه توسعه و بومی سازی فناوری های مربوط به انرژی های نو در کشور برداشته شود.

مدیر عامل سازمان انرژی های نو ایران با اشاره به جزئیات این حمایت ها اظهار داشت: معاونت علمی ریاست جمهوری با اختصاص بودجه ای به 20 دانشگاه کشور زمینه ای را برای احداث و نصب نیروگاه های فتو ولتائیک با توان 20 کیلووات در دانشگاه ها فراهم کرد.
وی گفت: در حال حاضر 20 دانشگاه کشور نسبت به نصب نیروگاه فتوولتائیک اقدام کرده اند، طبق برنامه قرار است این نیروگاه ها در کلیه دانشگاه های کشور نصب شوند که در فاز اول 20 دانشگاه را در بر می گیرد و در سالهای بعد به کلیه دانشگاه ها تسری می یابد.
آرمودلی با تاکید بر این که نصب نیروگاه های فتوولتائیک ظرفیت خوبی را برای پیمانکاران ایجاد می کند، ادامه داد: علاوه بر این موجب می شود که زمینه های تحقیقاتی و مطالعاتی در زمینه پیل های سوختی در دانشگاه ها فراهم شود.
جزئیات پایلوت نیروگاه خورشیدی دانشگاه شیراز
مدیر عامل سازمان انرژی های نو ایران با اشاره به راه اندازی پایلوت نیروگاه خورشیدی در دانشگاه شیراز، خاطر نشان کرد: نیروگاه خورشیدی به صورت پایلوت در دانشگاه شیراز نصب شده است که این طرح با همکاری دانشگاه شیراز و وزارت نیرو در سانا اجرایی شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.